Att spela squash i ett rum utan väggar (äänikirja)

Svavel nr 7. Att spela squash i ett rum utan väggar är en omöjlighet, liksom kanske även parförhållandet. Med en taktil närhet och med högsensibelt språk undersöker här den danska författaren Louise Juhl Dalsgaard (f. 1973) de paradoxala krafterna i att leva tillsammans med den man älskar. Boken är en remix av fragment från Louise Juhl Dalsgaards poetiska punktroman Til sammen (Forlaget Nulpunkt, 2014) och är inläst av Jonas Rasmussen.

Svavel är en sextonsidig skriftserie innehållande koncentrerad och högklassig litteratur.

Louise Juhl Dalsgaard är född 1973. Introduceras på svenska i Svavelserien 2015. 2015 var hon representerad i lyrikantologin Nervsystem – ung dansk poesi (ellerströms). Hon debuterade 2011 med Mit ønske om at dø er rent hypotetisk och har även ägnat sig åt visuell poesi. 2014 gjorde hon också den poetiska kortfilmen Om Arktiske heste.