Hyppää pääsisältöön
Kaikki kirjastot

Det är aldrig berättat. Ove Pihl trettio år i reklamvärlden. (äänikirja)

Legenden Ove Pihl.

Den som har haft Milton Glaser som lärare har förstås rätt att ha åsikter om grafisk form och typografi. Den som jobbade i New York under Mad Men-eran och var representerad på utställningen ”Graphic Design USA”  i Moskva 1962 har förstås perspektiv på historien. Den som var delägare i Arbmans på 60-talet, blev utskälld av Leon Nordin som nyckelperson i den första avknoppningen, och som sedan ledde en av landets främsta reklambyråer under nästan 20 år har naturligtvis en del att berätta. 

Om samma person dessutom har startat och drivit två högklassiga bokförlag och bland annat revolutionerat synen på hur kokböcker ska utformas och hur kvalitet ska finansieras, då finns det förstås anledning att lyssna.

Att personen dessutom de sista 10 åren har etablerat sig som målande konstnär är därmed varken överraskande eller märkligt. Det känns bara följdriktigt. 

V

Saatavana seuraavilla kirjasto­korteilla

Valitettavasti tätä ei ole saatavana