Elämästä, kuolemasta ja aivokirurgiasta (äänikirja)

Millaista on, kun työkseen leikkaa ihmisaivoja - harmaata materiaa, joka on ajatusten, tunteiden ja järjen, ihmisen minuuden syntysija? Millaista on pitää käsissään toisen ihmisen elämää? Kuinka elää seurausten kanssa silloin, kun hengen pelastavaksi tarkoitettu leikkaus epäonnistuu?Ison-Britannian arvostetuimpiin neurokirurgeihin kuuluva Henry Marsh kuvaa haastavaa työtään suoraan ja kiertelemättä. Hän tavoittaa muistelmissaan kirurgin työhön kuuluvat syvästi liikuttavat onnistumisen hetket sekä kalvavat epäonnistumiset ja katumuksen. Vetävästi kirjoitetussa kirjassa hybris, pelko ja voitonriemu ovat jokapäiväisiä tuntemuksia."He kutsuvat meitä sankareiksi, joskus jumaliksikin.Ehkä he eivät koskaan täysin tajua, miten vaarallinen leikkaus oli ja miten onnekkaita he ovat toivuttuaan niin hyvin. Kirurgi sen sijaan on viipynyt hetken taivaassa käytyään ensin helvetin porteilla."

Kustantamo S&S 1. painos

Elämästä, kuolemasta ja aivokirurgiasta

Marsh, Henry

Bekännelser : en neurokirurg berättar om liv och död