'Nu är nästan alla orden förbrukade' (äänikirja)

Det är mitt i semestern i slutet av juli 2011 när en bomb detonerar i Oslo centrum. Åtta människor dödas direkt. Men medan polisen och räddningsmanskapet räddar liv och försöker få kontroll över den oklara situationen kommer ytterligare ett larm. Det pågår en skottlossning på Utøya där barnen och ungdomarna i Arbetarnas ungdomsförbund är på sommarläger. Polisen får snart veta att de två händelserna är sammankopplade och när de rycker ut börjar kampen mot klockan. För att förhindra fler dödsfall måste de gripa terroristen, Anders Behring Breivik, innan han mördar igen.

Nordisk Kriminalkrönika är ett historiskt verk. Berättelserna och samlingarna är uttryck för den samtid som de skrevs i, och kan i enstaka fall ha föråldrat eller kontroversiellt innehåll. Eventuellt stötande material är inte uttryck för förlagets hållning.

I Nordisk kriminalkrönika berättar poliser själva om sina mest uppmärksammade, omskakande, och svåra fall.

Designtjuvarna

författare, Diverse

Grovt skattebedrägeri inom byggbranschen

Den fantasifulle falskläkaren