Katten Nils tar sig ton(fisk)

Katten Nils avger nyårslöften, han lovar att äta mer godis, inte skaka sina julklappar så hårt, lära sig av sina misstag. Kattis lovar att busa mer och byta ut sina föräldrar mot några mer lättlurade vuxna när det finns möjlighet. Roliga hyss och dråpliga skämt i bästa klass hos Katten Nils och hans kompisar. I den nya boken löser Katten Nils och Morris ett fall i en parellell musikalisk verklighet styrd av musik. Detta och mycket annat i den nya rafflande, roliga och spännade seriebok.

Katten Nils är en av de stora läsarfavoriterna i Kamratposten sedan 2007. Nu kommer serien om Nils och hans knasiga kattgäng med ny bok. I halsbrytande och hutlöst roliga strippar får vi följa den inte så smarta Katten Nils som är kär i Lisa Sylt. Och kompisarna Morris, Kattis, Semlan och Tigris mm. Ibland dyker Elake Morr upp och då får man passa sig.

Katten Nils och mysteriet med diamantstölden

Gunnarsson, Joakim; Kristiansson, Johanna

Katten Nils och mysteriet med Katten Kidds skatt