Kuka maailmaa hallitsee? : vallan umpisolmuja avaamassa

Tekeekö ydinsodan pelko paluun? Ohjailevatko meitä talouden reunaehdot, populistien tarinat vai ideologiat? Maailmaa pirstovat vanhojen jakolinjojen ohella uudet ja vielä jäsentymättömät rajat. Demokratiaa koettelevat niin vihapuhe, vaihtoehtoisten faktojen levittäminen kuin vahvojen johtajien ja nationalismin paluu. Yhä useammalla alalla suurin vallankäyttäjä onkin monikansallinen yritys. Kuka maailmaa hallitsee? -pokkarissa eturivin tutkijat avaavat vallan umpisolmuja ajankohtaisista näkökulmista geopolitiikasta sosiaaliseen mediaan. Samalla pohditaan, millaiset ovat yksilön vaikutusmahdollisuudet verkottuneessa maailmassa ja miksi soijan viljely lisääntyy Brasiliassa. Teos kuuluu Tiedekulmapokkari-sarjaan, joka tarjoilee tuoretta tutkittua tietoa helposti lähestyttävällä tavalla. Kirjasta löytyvän visan avulla voit haastaa myös ystäväsi uuden äärelle.

Gaudeamus 1. painos

Rooseveltista Trumpiin: Yhdysvaltain ulkopolitiikka ja kriisit 1900-luvun alusta tähän päivään

Holmila, Antero; Roitto, Matti

Holmila, Antero; Roitto, Matti