Me olemme ilmasto: miten planeetta pelastetaan ruokavalinnoilla?

Mitä olet valmis tekemään pelastaaksesi maailman? Ilmastonmuutos uhkaa, ja pian tulevaisuuden muuttaminen on mahdotonta - joten miksi emme tee mitään? Tiedämme faktat, mutta emme tunne olevamme vaarassa. Me olemme ilmasto ei syyllistä vaan kutsuu nostattamaan yhteisen toiminnan aallon. Ihmiskunta on ennenkin ratkaissut valtavia haasteita, ja voimme tehdä niin nytkin. Kun kaukainen uhka limittyy arkipäivään, sukupolvien ketjuun ja omiin valintoihin, hahmottuvat keinot planeetan pelastamiseksi. Kaikki alkaa siitä, mitä syömme - ja emme syö - aamiaiseksi. Järisyttävässä kirjassaan Jontahan Safran Foer kirjoittaa siitä keskustelusta, jonka jokainen joutuu käymään itsensä kanssa. Jos tiesin, miksi en tehnyt mitään? Kirjailija Jonathan Safran Foer (s. 1977) kirjoitti tietokirjassaan Eläinten syömisestä lihansyönnin lopettamisesta. Teos nousi maailmanlaajuiseksi ilmiöksi.

Atena Kustannus Oy 1. painos

Me olemme ilmasto: Miten planeetta pelastetaan ruokavalinnoilla?

We Are the Weather : Saving the Planet Begins at Breakfast

Äta djur