Hyppää pääsisältöön
Kaikki kirjastot

Samspel text bild

Alla tusentals budskap omkring oss är fyllda av text men också av bild. Ofta gör de ett bra jobb ihop men lika ofta uppvisas brister. De talar förbi eller i mun på varandra och lyckas inte vare sig nå fram till eller nämnvärt beröra läsaren eller tittaren.Denna unika och inspirerande bok, Samspel text bild, är praktiskt inriktad för den som utbildar sig till eller professionellt arbetar som informatör, redigerare, journalist, fotograf, illustratör, tidningsdesigner, creative director, copywriter, art director, grafisk formgivare, webbdesigner... Boken lär ut hur man får till stånd ett lockande samspel mellan text och bild som effektivt lyfter fram budskapen.Samspel text bild är rikt illustrerad med aktuella exempel från områdena information, nyhetsförmedling och reklam. Boken innehåller nio kapitel: Delaktighet, teckenlära, beståndsdelar, kategorisering, verbalisera och visualisera, retorik, kontext, samspel och analys.
Författare till denna bok är Bo Bergström, utbildare, fackboksförfattare och art director. Han föreläser, utbildar och leder workshops i visuell kommunikation på universitet, högskolor, fotoskolor, reklam- och designskolor samt inom näringslivet. Som art director har Bo Bergström arbetat på några av de främsta reklambyråerna i Sverige och är vinnare av den prestigefyllda utmärkelsen Guldägget.Han är fil kand i konstvetenskap, litteraturvetenskap samt pedagogik och ledamot i Bild och Ord Akademins presidium.

Saatavana seuraavilla kirjasto­korteilla

Valitettavasti tätä ei ole saatavana

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä

Reklam, strategiskt kreativt

Bergström, Bo

Blå stolar : Nice i text och bild

Claesson, Stig

The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly

Scott, David Meerman

This is Service Design Thinking : Basics-Tools-Cases

The Classic Essentials of Visual Communicationn

Bergström, Bo