Sanningen om mat och hälsa : vad säger forskningen?

Undrar du vad som är sant och inte sant om alla kostråd? Finns det forskning bakom 5:2 metoden, LCHF, Atkinsdieten och lågfettkost? Kan vi lita på Dr Mosley och Livsmedelsverket? Får jag dricka ett glas vin?

Här får du en faktabaserad vägledning i bruset av alla dieter. Och hur gör forskarna när de ska få svar? En introduktion i forskning om mat och hälsa. Boken sammanfattar vad vi vet och inte vet om mat och hälsa.

Måns Rosén har varit adjungerad professor vid Karolinska Institutet, är odontologie hedersdoktor och har i många år varit chef för SBU, den myndighet som utvärderar medicinska metoder. Han har tidigare varit ansvarig för de nationella folkhälsorapporterna och har forskat kring sjukdomars orsaker.

The truth about food and health

Rosen, Måns

En dödlig dos