Unen sinistä maata päin : Suomen lasten tuutulaulut ja iltarunot

Unen sinistä maata päin sisältää nostalgisen valikoiman unilauluja ja hyvän yön runoja. Yhdessä lapsen kanssa hiljennytään illan tullen ja odotellaan nukkumatin tuloa. Runot ja laulut johdattelevat illan tunnelmaan ja herättävät muistoja kaikenikäisissä lukijoissa. Sukupolvesta toiseen yhteistä omaisuutta ovat mm. Tuuti lasta nukkumaan, Aa-aa, lapseni ja laulu Nukkumatista. Runoilijat ovat tuttuja ja rakkaita Immi Hellenistä Kirsi Kunnakseen ja Martti Haaviosta Hannele Huoviin. Kokoelma ammentaa suomalaisen lastenrunouden pitkästä perinteestä, meille kaikille tutusta aarteistosta. Tunnelmallisen kirjan kuvituksena on käytetty Rudolf Koivun klassisia satukuvia.

Minerva Kustannus 1. painos
FIN EISBN: 9789523120853

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.