Verenjanoinen talvivieras eli kuinka nuori mies kohtasi vampyyrin

Nuori opiskelija Kristian Mäkelä kokee elämänsä yllätyksen, kun hänen asuntoonsa ilmestyy talven kynnyksellä kutsumaton vieras, joka osoittautuu oikeaksi vampyyriksi. Gorius af Sköldiksi esittäytyvä vampyyri vakuuttaa Kristianille, että ei vahingoita häntä. Gorius vain toivoo suojaa päivänvalolta, ja siksi hän on valinnut Kristianin asunnon. Vampyyri myös yllättää kertomalla saapuneensa juuri Kristianin kutsumana, koska maalaisnuorukainen tarvitsee ystävää yksinäiseen elämäänsä suuressa kaupungissa Oulussa. Nuori mies antaa vampyyrille luvan jäädäluokseen. Gorius osoittautuu sanojensa mittaiseksi, sillä se ei vahingoita Kristiania. Mutta muut ihmiset saavat tuntea talvivieraan kyltymättömän verenjanon.

Hausjärvi, Hyvinkää-Hyvinge, Loppi, Nurmijärvi, Riihimäki
Ratamo-kirjastot.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.