Word för Office 365 Grunder

I Word för Office 365 kan du utnyttja färdiga mallar och Office-teman för att skapa snygga och professionella dokument. I boken beskriver vi de viktigaste funktionerna för att du ska kunna arbeta effektivt. Vi tittar på hur du redigerar, stavningskontrollerar och formaterar text, hur du använder formatmallar, dokumentmallar och teman samt hur du skapar och formaterar tabeller. Du kommer även få lära dig att infoga bilder och att anpassa dem så att layouten blir snygg, samt att infoga sidhuvud och sidfot i dokumentet. Till boken hör många övningar i varierande svårighetsgrad. Filerna till dessa laddar du ner utan kostnad från vår webbplats docendo.se, där finns även lösningsförslag till övningarna i pdf-format. Boken fungerar även utmärkt för dig som har engelsk version, då läromedlet har kompletterats med de engelska kommandona.

PowerPoint 2003 - Visual

Excel 2003 - Visual