Sivupiiri vinkkaa: Juno Dawson – Mallikappale

Sivupiirin traileri Juno Dawsonin kirjasta Mallikappale (Gummerus, 2020).

Jana Novak on pitkä ja hontelo lontoolaistyttö, joka ei halua kuulla enää ainuttakaan kommenttia androgyynistä ulkonäöstään. Sitten hänet värvätään arvostetun mallitoimiston listoille, ja ruman ankanpoikasen sijaan Jana onkin yhtäkkiä kansainvälinen supermalli.
Muotimaailma osoittautuu yhtä likaiseksi kuin loisteliaaksikin, ja jokaisen kulman takana vaanii petoja. Jana saa kokea niin huimaavia huippuja kuin syviä pohjakosketuksiakin. Miten kauneus voi olla niin rumaa?
Mallikappale on sekä häikäisevä ryysyistä rikkauksiin -kertomus että raju paljastustarina muotiteollisuuden pimeistä puolista. (Tekstin lähde: Gummerus)

Lisätietoja:
Juno Dawson Sivupiirissä
Teos Sivupiirissä
Video Kirjastokaistan YouTube-kanavalla

iMovie-video: Katja Kyllönen
Tunnus: Panu Somerma
Kuvat ja videot: Storyblock
Musiikki: Storyblock, redesign w intro, Artist: Graeme Cornies, Brian Pickett, James Chapple, Dave Kelly. Soundscape Audioworks / Soundscape Media
Tuotanto: Sivupiiri ja Kirjastokaista – Kirjastot.fi, 2020

Sivupiiri vinkkaa: Satu Kivinen – Pese hampaat ennen kuin pussaat

Sivupiiri vinkkaa: Holly Bourne – Mitä tytön täytyy tehdä?

Sivupiiri vinkkaa: Holly Bourne – Mikä kaikki voi mennä pieleen?

Sivupiiri vinkkaa: Cecelia Ahern – Täydellinen

Sivupiiri vinkkaa: Cecelia Ahern – Viallinen